Lê Thanh Tiệp

Phó Giáo sư Tiến sĩ Quản trị kinh doanh


Giảng viên cao cấp - KD - Khoa Quản trị

Ngày sinh: 14/03/1978

Email: tieplt@ueh.edu.vn

Điện thoại: 0906946968


QUÁ TRÌNH ĐÀO TẠO

  • 2022, Cử nhân, Ngôn ngữ Anh, Trường Đại học Hải Phòng
  • 2019, Tiến sĩ, Quản trị kinh doanh, Trường Đại học Lạc Hồng
  • 2008, Thạc sĩ, Quản trị chất lượng, Trường Đại học Mở TP. Hồ Chí Minh
  • 2000, Cử nhân, Quản trị kinh doanh, Trường Đại học Dân lập Văn Lang

LĨNH VỰC ĐÀO TẠO - NGHIÊN CỨU

  • Đại học
    • ĐH - Quản trị kinh doanh (7340101)
  • Thạc sĩ
    • ThS - Khác (83490)
  • Tiến sĩ
    • TS - Quản trị kinh doanh (9340101)

QUÁ TRÌNH NGHIÊN CỨU KHOA HỌC

Đề tài nghiên cứu khoa học

  • 2024, Xây dựng bộ tiêu chí đánh giá năng lực nghiên cứu khoa học của giảng viên các trường khối kinh tế B2022-KSA-05, ĐT cấp bộ
  • 2023, Chuyển khách hàng thành người quảng bá: Ảnh hưởng của trải nghiệm thương hiệu trực tuyến đến chất lượng mối quan hệ và việc quảng bá thương hiệu trong ngành ngân hàng, ĐT cấp trường
  • 2022, Trách nhiệm xã hội của doanh nghiệp và hiệu quả hoạt động của các doanh nghiệp vừa và nhỏ: vai trò trung gian của hình ảnh doanh nghiệp, danh tiếng doanh nghiệp và lòng trung thành của khách hàng, ĐT cấp trường
  • 2021, Đóng góp của trách nhiệm xã hội đối với kết quả hoạt động của các doanh nghiệm vừa và nhỏ trong thị trường mới nổi – vai trò trung gian của niềm tin thương hiệu và trung thành thương hiệu., ĐT cấp trường

Công trình khoa học đã công bố

  • 2025, How Digitalization Drives Sustainable Consumption and Production Patterns: The Mediation of Green Supply Chain Management and Corporate Social Responsibility, Corporate Social Responsibility and Environmental Management
  • 2025, AI technologies for sustainable performance of agri-food businesses: the mediating roles of adoption of eco-friendly practices, brand reputation and sustainability communication, British Food Journal
  • 2025, Mối quan hệ quản lý chuỗi cung ứng ngược và hiệu suất nông nghiệp thông minh tại Việt Nam, Tạp chí Kinh tế & Phát triển
  • 2025, Tác động của chuyển đổi số, chất lượng dịch vụ đến ý định tiếp tục chọn đào tạo trực tuyến ở các trường đại học ngoài công lập, Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh châu Á (JABES)
  • 2025, Peripheral-based subsidiaries and financial and non-financial performance: Evidence from an emerging market, European Management Journal
  • 2025, How brand experience and perceived value drive word-of-mouth and repurchase intention in F&B industry, British Food Journal
  • 2025, Driving corporate social responsibility, organizational learning and financial performance on sustainable corporate performance in family enterprises, Journal of Asia Business Studies
  • 2025, Website quality’s impact on Gen Z’s eWOM behavior and online purchase intentions: the mediating role of trust in online shopping, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics
  • 2025, Do corporate social responsibility drive sustainable purchase intention? An empirical study in emerging economy, Benchmarking: An international journal
  • 2025, Role of flexible work arrangement and knowledge management on supply chain performance: the mediating of employee productivity and moderating of digital transformation, International journal of logistics management
  • 2025, Role of digital supply chain in promoting sustainable supply chain performance: the mediating of supply chain integration and information sharing, International journal of logistics management
  • 2025, The Role of Digital Transformation in Promoting Circular Economy Practices: An Empirical Study of the Vietnamese Public Sector, Business Strategy & the Environment
  • 2025, Drive sustainable business performance with humane entrepreneurship, knowledge management: the mediation of sustainable business advantage and sustainable business model innovation, European Journal of Innovation Management
  • 2025, Green human resource management and corporate social responsibility as drivers of organizational performance: mediating effects of employee engagement and corporate reputation in Vietnam, Jounal of Global Responsibility
  • 2024, Corporate social responsibility, green innovation, environment strategy and corporate sustainable development, Operations Management Research
  • 2024, Mối quan hệ giữa trách nhiệm xã hội và kết quả hoạt động bền vững doanh nghiệp: Vai trò trung gian của năng lực xanh và thu mua xanh của các doanh nghiệp Việt Nam, Tạp chí Khoa học, Kinh tế và Quản trị kinh doanh
  • 2024, Mối quan hệ nguồn nhân lực xanh, trách nhiệm xã hội doanh nghiệp và hiệu suất kinh doanh bền vững: Vai trò trung gian của đổi mới xanh và quản lý chuỗi cung ứng xanh, Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh châu Á (JABES)
  • 2024, Linking smart manufacturing technologies and sustainable corporate performance: evidence from emerging economy,
  • 2024, Boosting green innovation on corporate performance: Managerial environmental concern's moderating role, Business Strategy & te Environment
  • 2024, How green innovation and green corporate social responsibility transform green transformational leadership into sustainable performance? Evidence from an emerging economy,
  • 2024, Thực hành kinh tế tuần hoàn và trách nhiệm xã hội doanh nghiệp đối với kinh doanh bền vững tại Việt Nam, Tạp chí Nghiên cứu kinh tế
  • 2024, Towards To Sustainable Corporate Performance Through Circular Economy Practices and Corporate Social Responsibility in Vietnam, Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ – Kinh tế-Luật và Quản lý
  • 2024, Sustainable corporate performance through corporate social responsibility in the printing sector: The mediating role of green product innovation and green supply chain, Tạp chí Kinh tế & Kinh doanh
  • 2023, Tác động của dịch vụ điện tử đến cảm xúc tích cực của người dùng mua sắm trực tuyến trên ứng dụng di động., Tạp chí PTKHCN-Kinh tế-Luật và Quản lý
  • 2023, How Do Food Supply Chain Performance Measures Contribute to Sustainable Corporate Performance during Disruptions from the COVID-19 Pandemic Emergency?, International Journal of Quality & Reliability Management
  • 2023, How to Drive Business Model Innovation for Food and Beverage Enterprises after the Pandemic: Evidence from an Emerging Economy, European Journal of Innovation Management
  • 2023, The effects of online restaurant menus on consumer purchase intention: evidence from an emerging economy, British Food Journal
  • 2023, Role of corporate social responsibility on firm performance in emerging economy: The mediating role of access to finance and business model innovation, Cogent Business & Management, 8(1)
  • 2023, Ảnh hưởng của hình ảnh thương hiệu, giá cả hợp lý, chất lượng dịch vụ đến lòng trung thành khách hàng trong ngành thức ăn nhanh: Vai trò trung gian của sự hài lòng, Tạp chí Thương mại
  • 2023, Transforming customers into evangelists: influence of online brand experience on relationship quality and brand evangelism in the banking industry, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics
  • 2023, The Contribution of Circular Economy Practices on the Resilience of Production Systems: Eco-Innovation and Cleaner Production’s Mediation Role for Sustainable Development, Journal of Cleaner Production
  • 2023, The role of brand and market orientation on competitive advantage in the food sector: business strategy’s moderator role, British Food Journal
  • 2023, Mối quan hệ giữa trách nhiệm xã hội và hiệu suất hoạt động doanh nghiệp trong nền kinh tế mới nổi tại Việt Nam, Tạp chí Kinh tế phát triển
  • 2023, The association of corporate social responsibility and sustainable consumption and production patterns: Th e mediating role of green supply chain management, Journal of Cleaner Production
  • 2023, What Drives Purchase Behavior for Electric Vehicles among Millennials in an Emerging Market, Journal of Cleaner Production
  • 2023, Các yếu tố ảnh hưởng đến lòng trung thành khách hàng đối với thương hiệu doanh nghiệp thuê ngoài: Vai trò điều tiết của cam kết từ các mối quan hệ., Tạp chí PTKHCN-Kinh tế-Luật và Quản lý
  • 2023, Tác động của trách nhiệm xã hội đến hiệu quả hoạt động của các doanh nghiệp vừa và nhỏ. Vai trò trung gian của giữ chân khách hàng và đổi mới xanh, Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh châu Á (JABES)
  • 2023, Social media and business innovation capabilities toward enhancing firm’s performance: an empirical research from environmental quality approach, Management of Environmental Quality: An international journal
  • 2023, Logistic service quality on young consumers’ repurchase intention: an empirical study in emerging economy, Operations Management Research
  • 2022, Effects of quick response to COVID-19 with change in corporate governance principles on SMEs’ business continuity: evidence in Vietnam, Corporate Governance
  • 2022, Establishing linkages between Circular Economy Practices and Sustainable Performance: The Moderating Role of Circular Economy Entrepreneurship, Management Decision
  • 2022, Corporate social responsibility and SMEs' performance: mediating role of corporate image, corporate reputation and customer loyalty, International Journal of Emerging Markets
  • 2022, Linking big data, sustainable supply chain management and corporate performance: the moderating role of circular economy thinking, International journal of logistics management
  • 2022, How green investment drives sustainable business performance for food manufacturing small- and medium-sized enterprises? Evidence from an emerging economy, Corporate Social Responsibility & Environmental Management
  • 2022, Role of corporate governance in quick response to Covid-19 to improve SMEs’ performance: evidence from an emerging market. , Operations Management Research
  • 2022, The impact of corporate governance on firms’value in an emerging country: The mediating role of corporate social responsibility and organisational identification, Cogent Business & Management, 9(1)
  • 2022, The Boosting of the Total Quality Management on Corporate Green Growth in Emerging Markets: The Mediating Roles of Corporate Social Responsibility and Customer Loyalty, Benchmarking: An international journal
  • 2022, The COVID-19 pandemic effects on SMEs and travel agencies: The critical role of corporate social responsibility, Economic Analysis and Policy
  • 2022, How do corporate social responsibility and green innovation transform corporate green strategy into sustainable firm performance?, Journal of Cleaner Production
  • 2021, Effects of corporate social responsibility on SMEs’ performance in emerging market, Cogent Business & Management, 8(1)
  • 2021, Contribution of corporate social responsibility on SMEs’ performance in an emerging market – the mediating roles of brand trust and brand loyalty, International Journal of Emerging Markets
  • 2021, Determinants for competitiveness in the context of international integration pressure: Case of small and medium enterprises in emerging economy–Vietnam, Cogent Business & Management, 8(1)
  • 2021, Do sustainability innovation and firm competitiveness help improve firm performance? Evidence from the SME sector in vietnam, Sustainable Production and Consumption
  • 2021, The contribution of corporate social responsibility on SMEs performance in emerging country, Journal of Cleaner Production
  • 2021, Role of perceived corporate social responsibility in the nexus of perceived cause-related marketing and repurchase intention in emerging markets, Management Decision
  • 2020, Tham gia khai thác hoạt động giảng dạy LMS trong năm 2020,

Xem hướng dẫn sử dụng tại đây.