Nguyễn Kim Thảo
Tiến sĩ Kinh doanh quốc tế
KD - Khoa Kinh doanh quốc tế - Marketing
QUÁ TRÌNH ĐÀO TẠO
- 2017, Tiến sĩ, Kinh doanh quốc tế, Victoria Wellington University
- 2004, Thạc sĩ, Quản trị kinh doanh, Central Michigan University
- 2000, Cử nhân, Quản trị kinh doanh - Ngoại thương, Trường Đại học Kinh tế TP. Hồ Chí Minh
LĨNH VỰC ĐÀO TẠO - NGHIÊN CỨU
-
Đại học
- ĐH - Quản trị kinh doanh (7340101)
QUÁ TRÌNH NGHIÊN CỨU KHOA HỌC
Đề tài nghiên cứu khoa học
- 2020, Phân tích mối quan hệ giữa năng lực và kết quả công việc của các nhà quản lý logistics trong mối liên hệ với đào tạo và các yêu cầu của doanh nghiệp: Trường hợp của Việt Nam, ĐT cấp Nhà nước
Công trình khoa học đã công bố
- 2025, Exploring the dichotomy between brand addiction and brand love: a comprehensive analysis, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics
- 2025, Promoting Consumers’ Adoption of Buy-Now-Pay-Later Feature while Using E-wallet Application: The Case of Gen Z in Vietnam, 19th European Conference on Innovation and Entrepreneurship
- 2025, The Effect of Social Media Marketing on Consumers' e-Waste Recycling Intention to Participate: The Case of the Vietnamese Market, 19th European Conference on Innovation and Entrepreneurship
- 2024, Ảnh hưởng điều chỉnh của cảm nhận tiết kiệm đến ý định sử dụng dịch vụ giao đồ ăn trên điện thoại của thế hệ Z, Kinh tế và dự báo
- 2024, Đổi mới sáng tạo trong doanh nghiệp vừa và nhỏ tại Việt Nam: từ lý thuyết tới thực ,
- 2024, Unveiling the impact of technological innovation and SMEs resilience: the moderating role of firms' social sustainability orientation, European Journal of Innovation Management
- 2023, Harmonious and Obsessive Passion Influence Consumers’ Support for Technology Products Through Brand Addiction, Information Systems Research in Vietnam
- 2023, IT AFFORDANCE AND INFORMATION QUALITY OF EWOM IN STIMULATING CONSUMERS’ PURCHASE INTENTION IN LIVE STREAM SHOPPING, The International Conference on Science, Education and Viable Engineering (ICSEVEN 2023)
- 2023, Imports of Intermediate Inputs and Product Innovation in Asian Countries, International Conference on Emerging Challenges: Strategic Adaptation in The World of Uncertainties (ICECH 2022)
- 2022, IMPORTS OF INTERMEDIATE INPUTS AND PRODUCT INNOVATION IN ASEAN COUNTRIES, The 10th International Conference on Emerging Challenge: Strategic Adaptation in the World of Uncertainties
- 2022, The Role of Trust in Forming a Social Innovation Service System, 17th European Conference on Innovation and Entrepreneurship
- 2022, STIMULATING CONSUMERS' PURCHASE INTENTION IN SOCIAL COMMERCE, International Conference of Business and Finance 2022
- 2022, Nghiên cứu khám phá về chuyển đổi số của các doanh nghiệp Việt Nam trong khu vực xuất nhập khẩu, Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh Châu Á
- 2021, ĐẨY MẠNH ỨNG DỤNG CÔNG NGHỆ SỐ TRONG KHU VỰC XUẤT NHẬP KHẨU VIỆT NAM, Book series 2021
- 2020, The Role of Teacher in Promoting Student Social Interest in Social Innovation and Social Entrepreneurship Education, The International Social Innovation Research Conference
- 2020, Barriers to Promote Stakeholder Collaboration in the Social Enterprise Ecosystem in Vietnam, International Conference on Innovation and Entrepreneurship for Sustainable Development Goals: A Journey of 5 Years and the Path ahead
- 2020, Social innovation and higher education landscape in Vietnam,
- 2020, Key findings of the research "Social innovation in higher education in Vietnam" , INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS: A JOURNEY OF 5 YEARS AND THE FUTURE AHEAD
- 2020, Cách tân đổi mới sáng tạo Mô hình kinh doanh trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0, VAI TRÒ CỦA CÁC TỔ CHỨC TRUNG GIAN TRÊN THỊ TRƯỜNG KHOA HỌC VÀ CÔNG NGHỆ TẠI VIỆT NAM TRONG BỐI CẢNH CÁCH MẠNG CÔNG NGHIỆP 4.0
- 2019, MỘT SỐ ĐỀ XUẤT XÂY DỰNG CHƯƠNG TRÌNH HỌC KỲ DOANH NGHIỆP,
- 2019, Potential absorptive capacity and performance of Vietnamese contract manufacturing exporters: mediating factors in entrepreneurial marketing behaviour, Journal of Strategic Marketing
- 2018, Exploitation Strategy and Performance of Contract Manufacturing Exporters: The Mediating Roles of Exploration Strategy and Marketing Capability,
- 2017, Capitalizing on Exploitation Strategy in Power Asymmetric Relationships: The Mediating Roles of Exploration Strategy and Marketing Capability, 10th Asia Academy of Management and 10th Taiwan Academy of Management Joint Conference Contextualization: The Role of Context in Theory Building and Exploring New Ideas 19-21 June, 2017 Kitakyushu, Japan