Đỗ Ngọc Bích
Tiến sĩ Quản trị kinh doanh
Giảng viên - KD - Khoa Kinh doanh quốc tế - Marketing
Ngày sinh: 07/05/1992
Nơi sinh: Hà Nội
Quê quán: Hưng Yên
Email: bichdn@ueh.edu.vn
QUÁ TRÌNH ĐÀO TẠO
- 2022, Tiến sĩ, Quản trị kinh doanh, Trường Đại học Kinh tế, ĐHQGHN
- 2015, Thạc sĩ, Marketing, Brunel University London
- 2014, Cử nhân, Kinh doanh và quản lý, University of the West of England Bristol
QUÁ TRÌNH NGHIÊN CỨU KHOA HỌC
Đề tài nghiên cứu khoa học
- 2024, Ảnh hưởng của các yếu tố đổi mới sáng tạo ảnh hưởng tới hiệu suất hoạt động của các doanh nghiệp vừa và nhỏ trong giai đoạn Covid-19 B2022-KSA-12, ĐT cấp bộ
- 2023, Firm's innovation activities across the ASEAN countries: Examining the impacts of management experience, management practices and the moderators role of Female-led CEO, ĐT cấp trường
- 2022, CHUỖI CUNG ỨNG THỰC PHẨM THÍCH ỨNG “BÌNH THƯỜNG MỚI” TẠI THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH, ĐT cấp Nhà nước
Công trình khoa học đã công bố
- 2024, The impact of access to finance and business environment on firm innovation in Vietnam: Moderating role of working experience of top manager, HO CHI MINH CITY OPEN UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE
- 2024, Đổi mới sáng tạo trong doanh nghiệp vừa và nhỏ tại Việt Nam: từ lý thuyết tới thực ,
- 2024, Which Factors Help SMES’Performance Recover Post-Pandemic? The Role of Learning Capability, Intellectual Capital, and Technological Innovation, Studies in Business and Economics
- 2024, How anti-brand activism generate from negative online word of mouth on customer-run communities: the moderating role of physical discomfort, International Journal of Electronic Commerce Studies
- 2024, The Impact of Online Learning Facilities and Activities on the Effectiveness of Online Learning for Secondary Education: The Case of Vietnam, Information Systems Research in Vietnam, Volume 2
- 2024, How do constructivism learning environments generate better motivation and learning strategies? The Design Science Approach, Heliyon
- 2024, Anti-Brand Activism in the Collectivist Orientation: The Case of Online-Consumers-Run Communities, Journal of Promotion Management
- 2024, [Podcast] Hoạt động đổi mới của doanh nghiệp tại các nước ASEAN: Xem xét tác động của kinh nghiệm quản lý, thực tiễn quản lý và vai trò điều hành của nữ CEO,
- 2024, Improving Business Performance For SMEs: The Power Of Co-Innovation, And Business Networks Resilience In The Covid-19 Pandemic, International Journal of Electronic Commerce Studies
- 2024, Unveiling the impact of technological innovation and SMEs resilience: the moderating role of firms' social sustainability orientation, European Journal of Innovation Management
- 2024, Unveiling the role of sustainability practices, co-innovation and entrepreneurial orientation on SMEs performance: An empirical study in developing country, Business strategy and development
- 2024, Do social influence and initial experience of ChatGPT matter for students' retention at Higher Education Institutions? The direct and indirect relationships investigation., Empowering Digital Education with ChatGPT From Theoretical to Practical Applications
- 2023, The Impact Of Negative Online Word Of Mouth Towards Experienced Brand Love, Brand Hate And Brand Switching Action On Social Media Platforms, The international conference on Science, Education, and Viable Engineering 2023
- 2023, THE KEY ROLE OF TECHNOLOGICAL INNOVATION IN ORGANIZATION PERFORMANCE OF VIETNAMESE SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES, The International Conference on Science, Education and Viable Engineering (ICSEVEN 2023)
- 2023, NEGATIVE ONLINE WORD OF MOUTH: FURTHER UNDERSTANDING TOWARDS ITS IMPACT ON ANTI-BRAND ACTIVISM AND THE MODERATOR ROLE OF PSYCHOLOGICAL DISCOMFORT, The International conference on Science, Education and Viable Engineering 2023
- 2023, IMPROVING BUSINESS PERFORMANCE FOR SME: THE POWER OF CO-INNOVATION, AND BUSINESS NETWORKS IN THE COVID-19 PANDEMIC, The International Conference on Science, Education and Viable Engineering (ICSEVEN 2023)
- 2023, Firm’s innovation activities across ASEAN countries: Examining the impacts of management experience, management practices and the moderating role of female CEOs, Cogent Business & Management
- 2022, Business environment impacts on product innovation in Vietnam: The controlling role of sampling and share holding, International Conference on Business and Finance
- 2022, Fresh food supply chain management during COVID-19 pandemic: the case of Vietnam and other developing countries, Operations Management and Strategy in the Era of Technological Revolution
- 2022, Đổi mới sáng tạo tại Việt Nam: Lý thuyết và các loại hình đổi mới sáng tạo, Kinh tế và dự báo
- 2022, EXAMINING THE IMPACTS OF MANAGEMENT EXPERIENCE, MANAGEMENT PRACTICE ON FIRMS’ INNOVATION ACTIVITIES ACROSS ASEAN COUNTRIES, The 10th International Conference on Emerging Challenges: Strategic Adaptation in the World of Uncertainties
- 2022, Nền kinh tế chia sẻ: Khám phá thực tiễn từ nghiên cứu về ý định sử dụng ứng dụng đặt đồ ăn trực tuyến của giới trẻ tại Việt Nam, Kinh tế dự báo
- 2022, Financial Access obstacles impact on firm innovation in Vietnam, The 10th International Conference on Emerging Challenges: Strategic Adaptation in the World of Uncertainties
- 2021, Xu hướng đồng sáng tạo thương hiệu điểm đến du lịch, Cuộc cách mạng chuyển đổi số và những thách thức cho doanh nghiệp du lịch
- 2021, BRAND CRISIS RESPONSE STRATEGIES: A TYPOLOGIES CONTINUUM, Business: Theory and Practice
- 2021, Arbitrage with Exchange-traded Funds: A Case of E1VFVN30 Based on Intraday Data, Economic Research Guardian
- 2020, Quy trình quản trị khủng hoảng thương hiệu tại Việt Nam: thực trạng và giải pháp, Kinh tế và dự báo
- 2020, An investigation of Generation Z’s Intention to use Electronic Wallet in Vietnam, Journal of Distribution Science
- 2020, factors of electronic word of mouth affecting information adoption: cosmetic sector in Vietnam, the International Conference on Knowledge-Based Economy and Global Management
- 2020, Nghiên cứu lý thuyết về mối quan hệ chuyển giao công nghệ giữa các trường đại học và doanh nghiệp ở Việt Nam trong cách mạng công nghiệp 4.0, Công Thương, Số 16